Nie masz konta? Zarejestruj
Zapomniałeś hasła? Przypomnij
Strona 1 z 2 |
[ Posty: 17 ] | 1, 2 Następna strona |
Dołączył(a): 2011-06-14, 13:15
Online: 3d 17h 36m Posty: 56 Podziękowań: 4 Podziękował: 16 Model: Wave II Firmware: Bada Operator: play |
Napisane: 2011-07-15, 14:30
Mam takie pytanie: Niby proste a mam problem z odpowiedzią Który tak naprawdę typ trasy jest najlepszy?? Wszystkie te typy tras jak dla mnie są inaczej ponazywane ale tak naprawdę oznaczają to samo, bo czym się różni najszybsza od krótkiej? (krótka przecież sama w sobie jest już szybka bo jest krótka ), czy główna od trasy Eco przy czym na trasie Eko jedzie się głównymi zazwyczaj żeby było Eco:)) Dzwoniłem na infolinię do Naviexpert i tak naprawdę żaden z konsultantów nie umiał udzielić odpowiedzi na tak niby proste pytanie. Mi bardziej się rozchodzi o to w sumie jaki typ tras jest najbardziej preferowany przez zwykłych użytkowników i jaki sprawdza się najlepiej w codziennym użytkowaniu. Proszę o pomoc i jeżeli już gdzieś był taki temat to przepraszam ale szukałem,szukałem,szukałem |
|||
|
Dołączył(a): 2011-02-12, 16:50
Online: 4d 9h 55m Posty: 470 Lokalizacja: Dolnośląskie Podziękowań: 66 Podziękował: 42 Model: GT-I9100 Firmware: 4.0 Operator: plej fresz |
Napisane: 2011-07-15, 14:51
"Czym się różni trasa najszybsza od krótkiej?" - trasa krótka - liczy się odległość do celu. Najczęściej GPS wyszukuje drogę "na skróty". Nie patrzy na jakość dróg, tylko na to, żeby było najmniej kilometrów między początkiem a końcem trasy - trasa szybka - liczy się szybkość pojazdu. GPS wyszukuje autostrady lub drogi szybkiego ruchu. Chodzi o szybkość Jeśli chodzi o drogi Eko, to nie rozumiem pytania _________________ Pomogłem? Podoba Ci się moja wstawka? Kliknij [img]http://i54.tinypic.com/2vuegxz.png[/img] |
|||
|
Dołączył(a): 2010-11-22, 21:15
Online: 17d 13h 43m Posty: 241 Lokalizacja: Szczecin Podziękowań: 35 Podziękował: 29 Model: S8600 oraz S8500 Firmware: MOD S8600FRMA2_MC2 Operator: Play |
Napisane: 2011-07-15, 15:01
Twój wywód jest trochę zagmatwany, ale postaram się trochę z tego wyprostować według moich doświadczeń z NaviExpert. Nie zawsze trasa najszybsza będzie się pokrywała z krótką z jednego powodu, przy wyborze trasy najszybszej NaviExpert wylicza trasę dzięki której zaoszczędzisz na czasie a nie na kilometrach. Po prostu program prowadzi Cię głównie trasami gdzie są dopuszczalne większe prędkości np. autostradą czy drogą ekspresową, co do różnic między nimi to tu jest wytłumaczenie: autostrada - droga publiczna o ograniczonej dostępności, przeznaczona wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych, wyposażona przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe jezdnie, posiadająca wielopoziomowe skrzyżowania ze wszystkimi przecinającymi ją drogami transportu lądowego i wodnego. Wyposażona jest w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek, przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady. droga ekspresowa – droga publiczna o ograniczonej dostępności, przeznaczona wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych, wyposażona w jedną lub dwie jezdnie, posiadająca wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją innymi drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi. Wyposażona jest w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek, przeznaczone wyłącznie dla użytkowników drogi. Z kolei dzięki informacjom o ruchu na poszczególnych odcinkach dróg, trasa ekonomiczna jest układana tak żeby użytkownik jak najmniej czasu spędził w korkach i mógł jechać w taki sposób by zużyć jak najmniej paliwa na danej trasie. Trasa optymalna jest według moich doświadczeń podobna do trasy ekonomicznej, natomiast trasa 4x4 daje możliwość dojechania najkrótszą drogą do celu, jednak wtedy trzeba się liczyć z faktem że możesz zostać poprowadzony takimi drogami które nie do końca spodobają się zawieszeniu Twojego środka lokomocji. _________________ [center][img]http://images50.fotosik.pl/926/9f3c25f3ac435850.jpg[/img][/center] |
|||
|
Dołączył(a): 2011-06-14, 13:15
Online: 3d 17h 36m Posty: 56 Podziękowań: 4 Podziękował: 16 Model: Wave II Firmware: Bada Operator: play |
Napisane: 2011-07-15, 16:38
Czyli wychodzi na to że najlepszy jest typ trasy eco Wielkie dzięki |
|||
|
Dołączył(a): 2011-04-11, 14:23
Online: 2d 5h 50m Posty: 23 Podziękowań: 1 Model: i5700 Operator: orange |
Napisane: 2011-08-19, 11:20
Trochę więcej na temat samych typów tras możecie znaleźć chociażby na forum producenta nawigacji, zacytuje wypowiedź Algi'ego dla rozjaśnienia sytuacji: "- rekomendowana - trasa starająca się prowadzić głównymi ale także omijać zakorkowane rejony - najszybsza - kryterium jest czas - jak najszybciej do celu omijając korki nawet kosztem większej odległości - głównymi - tymi "żółtymi i czerwonymi" na papierowych mapach jeśli się da. Możemy wpaść w korek - krótka - kryterium odległości - przykładami linijkę i wybieramy trasę minimum (ale omijamy 4x4) - krótka 4x4 - jak wyżej nawet polną nieutwardzoną drogą - Nissan Patrol da radę - eco - trasa oszczędzająca paliwo - starająca się zminimalizować odległość i wybrać drogę bez zatorów - aby unikać przyspieszeń czyli żeby jazda była płynna. Nie koniecznie jedziemy szybko bo wtedy rośnie spalanie. Odbywa się to często kosztem czasu ale ma być tanio a nie szybko." |
||
|
Dołączył(a): 2011-07-21, 14:50
Online: 6h 13m Posty: 9 Podziękowań: 1 Model: S8500 Firmware: JEG Operator: orangutan |
Napisane: 2011-08-19, 14:08
jak już jadę gdzieś dalej to biorę do rączek zwykłą mapę Polski (książkową lub w jednym arkuszu) i patrzę jak dojechać - tradycyjna mapa zawsze daje lepszy pogląd sytuacji niż nawigacja na malutkim ekranie. jak już wiem co i jak to wybieram najczęściej trasę "rekomendowaną" ewentualnie "głównymi" i przeglądam jak mnie chce navi poprowadzić. z reguły "rekomendowana" jest ok, ale czasami daję jakiś punkt pośredni jak mi nie do końca pasuje. raz wybrałem trasę "krótką" i poprowadziła mnie takimi szrotami, że aż cud że auto nie zastrajkowało przydatna jest jeszcze opcja "omijaj odcinki płatne" |
||
|
Dołączył(a): 2011-04-11, 14:23
Online: 2d 5h 50m Posty: 23 Podziękowań: 1 Model: i5700 Operator: orange |
Napisane: 2011-08-19, 14:14
W trybie eco NaviExpert automatycznie omija wszystkie odcinki płatne, co do jazdy z mapą to wiadomo każdy ma swoje przyzwyczajenia, ja praktycznie na ekran komórki nie patrzę i skupiam się tylko na poleceniach głosowych, wyjątkiem są rozbudowane ronda, skomplikowane skrzyżowania etc. Zresztą 3 cale wzwyż do nawigowania w zupełności wystarcza |
||
|
Dołączył(a): 2010-12-27, 18:20
Online: 28d 15h 26m Posty: 728 Podziękowań: 114 Podziękował: 152 Model: Wave 1, Galaxy Note |
Napisane: 2011-08-25, 11:40
Na trasie miedzy miastami lepiej nie wlaczac nic innego niz glownymi.Inaczej moze kazac jechac nieutwardzonymi przez las albo inne pastwisko!Po miescie to juz obojetne przy stanienie i zakorkowaniu np Krakowa czy Wroclawia. ps.viator wysylasz smsy czy dalej golebie? |
|||
|
Dołączył(a): 2011-06-14, 13:15
Online: 3d 17h 36m Posty: 56 Podziękowań: 4 Podziękował: 16 Model: Wave II Firmware: Bada Operator: play |
Napisane: 2011-08-26, 22:26
No ja troszkę w te wakacje potestowałem Naviexperta i muszę przyznać że mi najlepiej pasuje trasa "rekomendowana" inne rzeczywiście prowadza po takich drogach że aż szkoda zawieszenia |
|||
|
Dołączył(a): 2010-11-13, 14:18
Online: 18d 21h 42m Posty: 289 Podziękowań: 15 Podziękował: 29 Model: S8500 Firmware: TurkoCFW V10 Operator: T-Mobile |
Napisane: 2011-08-27, 01:43
A jak z trasą eco? tez potrafi poprowadzic kiepskimi drogami? |
|||
|
Kto przegląda forum
|